هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی چیست :

تعريف هداياي تبليغاتي عبارت است از وسايلي که برند فرد يا شرکت عرضه کننده محصول را در ذهن مشتري حکاکي کند و براي مخاطب يادگار ماندگاري باشد تا خدمات موسسه مذکور را از ياد نبرد.هداياي تبليغاتي گستره وسيعي دارند که از جاسوئيچي گرفته تا اتومبيل و کالاهاي لوکس در اين زمره قرار مي گيرند .شايد بتوان گفت که هداياي تبليغاتي يکي مهمترين عوامل جلب توجه مشتري است که مي تواند اثر زيادي در بخاطر سپردن محصول يا خدمات داشته باشد بنابراين انتخاب صحيح نوع هديه تبليغاتي، بکار گيري خلاقيت در طراحي آن و مرتبط بودن آن با محصول يا خدمات مورد نظر از اهميت بالايي برخوردار است و با توجه به اينکه درصد بسيار بالايي از هداياي تبليغاتي براي قدرداني از مشتريان يا همکاران بکار رفته و بسياري از آنها از هديه تبليغاتي خود استفاده مي کنند، ارائه هديه اي خلاق که مخاطب را به هيجان آورد باعث خوشنودي مخاطب و پيدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبليغ کننده در او مي گردد؛ به عنوان مثال محصولاتي مانند جاکليدي تبليغاتي، فلش مموري تبليغاتي، خودکار تبليغاتي و پاور بانک تبليغاتي مي تواند باشد.

 سه نکته کلیدی برای انتخاب بهتر نوع هدیه تبلیغاتی به صورت زیر می باشد:

برای گیرنده آن مفید و قابل استفاده باشد
به خدمت و یا محصول کسب و کار شما مرتبط باشد.
باید کسب و کار شما را به خوبی نمایش دهد.

با رعایت نکات زیر شما می توانید تاثیر هدیه خود را چندین برابر کنید:

نیاز نیست هدیه شما خیلی گران قیمت باشد ، هدیه گران باعث می شود شخص گیرینده را برای جبران محبت شما به دردسر بیاندازد و شخص گیرنده متحمل هزینه بالای شود.
هدیه را باید بدون انتظار جبران آن به کسانی که دوستشان دارید بدهید، هدیه بدون هیچ مناسبتی احساس بسیار خوبی در فرد گیرنده ایجاد می کند.
توجه داشته باشید که هدیه دادن به مراتب در فرد دهنده بیشتر از فرد گیرنده هدیه احساس خوب ایجاد می کند پس هدیه ای بدهید که خودتان دوست دارید آن را دریافت کنید.
در انتخاب هدیه توجه به علایق فردی که که میخواهیم به آن هدیه دهیم بسیار مهم است، بدین شکل فرد گیرنده احساس می کند برایتان مهم بوده و شما برای انتخاب کادو سلایق او را در نظر گرفته اید.
هدیه حتما نباید یک کالا یا کارت هدیه باشد، گاهی دعوت یک دوست به تماشای فیلم یا تئاتر به مراتب می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و منجر به ثبت خاطرات به یادماندنی گردد.
موقع هدیه دادن سعی کنید آن را با یاداشتی همراه کنید یادداشت شما می تواند یک بیت شعر زیبا یا بیان یک خاطره مشترک باشد باعث ماندگاری هدیه شما در ذهن فرد گیرنده می شود.
انتخاب بسته بندی مناسب برای هدیه بسیار مهم است و جزو اصول اولیه هدیه دادن محسوب می شود.