جعبه و صندوق

باکس (جعبه یا صندوق) چیست؟

باکس ( Box ) در اصطلاح به یک جعبه مکعب -مستطیل یا مربع- شکل گفته می شود که این جعبه ها معمولاً شفاف بوده و  برای نگهداری و نمایش گل، اشیاء زینتی، کارهای تبلیغاتی و یا محصولات خاص مورد استفاده قرار می گیرد. این کالا را می توان با مواد مختلفی همچون مثلا پلکسی، شیشه، چوب و یا ترکیب آنها تولید نمود.

امروزه به منظور ساخت اکثر باکس ها از ورق پلکسی گلاس استفاده می شود که بهترین گزینه برای ساخت این محصول می باشد چراکه برش آسان و طراحی باکس پلکسی در ابعاد دلخواه از یک سو، و همچنین امکان حکاکی و برش لیزری لوگو و متن بر روی آن باعث این انتخاب شده است.

 

باکس چه کاربردی دارد؟

باکس های پلکسی یا باکس های طلقی یا باکس های شفاف بسیار محبوب و کاربردهای متعددی دارند چراکه از مهم ترین عللی که باعث محبوبیت و برتری باکس های پلکسی گلاس نسبت به باکس های شیشه ای شده است، می توان مراحل تولید آسان تر نسبت به باکس های شیشه ای، ایمنی بیشتر، کیفیت ساخت بالاتر و همچنین جلوه بصری بیشتر پلکسی نسبت به شیشه را نام برد. جهت آشنایی بیشتر با دامنه وسیع کاربرد این باکس ها نیز در ادامه برخی از کاربردهای این باکس ها نام برده شده است:

  1. باکس های دیواری نیز جهت وسایل تزئینی ، اشیا خاص و یادبودها مورد استفاده قرار می گیرند.
  2. باکس های رومیزی که عمدتا به عنوان محفظه نمایش محصولات خاص مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد در موزه ها و نمایشگاه ها از موارد اصلی این استفاده هستند.
  3. باکس های شفاف که به تازگی کاربرد وسیعی در حوزه گل آرایی و هدایای تبریک خاص پیدا کرده اند. این هدیه های جذاب و دلربا چیزی جز ترکیب گل و جعبه شفاف پلکسی نیستند. باکس پلکسی گلاس به تازه ماندن گل کمک بسیاری می کند.

 

انواع باکس:

این جعبه ها را می توان در ابعاد متنوع و همچنین با کاربری های مختلفی تولید نمود.  باکس های پلکسی علاوه بر ابعاد مختلف، میتوانند با ضخامت های مختلفی جهت مصارف گوناگون صنعتی و مسکونی نیز ساخته شوند.